Gułag Kraków – Jeden dzień w życiu krakowskiego socjologa

Stanisław Gniadek

cały tekst

Mój socjologiczny dzień wolny od wykładów w krakowskiej Akademii Pedagogicznej tu opisany, rozpoczął się rankiem 14 maja od radosnego i wyczekiwanego momentu otrzymania wypłaty za wykłady z socjologii i historii myśli społecznej. Podjąwszy swoje „honorarium” -w wysokości 900 złotych, czułem się przez kilka chwil jak nabab i king of life, do momentu uświadomienia sobie długów i należności, które muszę z tych pieniędzy opłacić. Wprawdzie kilka dni wcześniej przedłożyłem Rektorowi AP pismo, w którym nieśmiało proponowałem podwyższenie mi zarobków do wysokości pensji przeciętnej sprzątaczki w AP, czyli do kwoty 1500 zł. brutto, bądź w razie niemożności spełnienia mej prośby, zaprotegowania mnie przy moich staraniach się o etat sprzątacza w zacnej AP, ale me niewygórowane prośby kolegialnie zostały odrzucone.

Skomentuj

